- Super User
- Uncategorised
- Hits: 6
Αξιολόγηση σχολικής μονάδας
Κατεβάστε την Αξιολόγηση της σχολικής μας μονάδας για το σχολικό έτος 2023-24.
Κατεβάστε την Αξιολόγηση της σχολικής μας μονάδας για το σχολικό έτος 2023-24.
Η επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. συνιστά εισαγωγική επιμόρφωση σε θέματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης Τ.Π.Ε. και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.
Προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε πρόγραμμα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. αποτελεί η πιστοποίηση στις βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε. (Α’ επίπεδο Τ.Π.Ε.), με εξαίρεση τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ86, καθώς και τους επιμορφωτές Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε. που είναι ενταγμένοι στα σχετικά μητρώα παλαιότερων πράξεων επιμόρφωσης σε βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε.1 .
Αντικείμενο της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.) είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για τη χρήση και αξιοποίηση στην τάξη:
α) ψηφιακών υποδομών που αναπτύσσονται και διατίθενται για τα σχολεία μέσα από δράσεις και έργα του Υπουργείου Παιδείας, όπως για παράδειγμα εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια συλλογής και διάθεσης ψηφιακού υλικού, περιβάλλοντα υποστήριξης σχολικής τάξης, διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας κ.α. καθώς και
β) σύγχρονων εργαλείων γενικής χρήσης και του διαδικτύου (περιλαμβανομένων θεμάτων ασφάλειας διαδικτύου), μέσα από παραδείγματα και πρακτικές, που θα αξιοποιούν όλα τα παραπάνω.
Στόχοι της επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε>, όπως αυτή επικαιροποιήθηκε και εμπλουτίστηκε στο δεύτερο κύκλο του έργου από το 2022 και μετά, είναι οι επιμορφούμενοι:
Στο περιεχόμενο της επιμόρφωσης, περιλαμβάνονται: εισαγωγή στην εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε., εργαλεία - περιβάλλοντα που ενθαρρύνουν τη συνεργατικότητα και τη συμμετοχικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία, περιβάλλοντα - πλατφόρμες υποστήριξης και διευκόλυνσης λειτουργίας της κοινότητας της σχολικής τάξης, εκπαιδευτικά κοινωνικά δίκτυα, περιβάλλοντα παρουσίασης, σύγχρονα λογισμικά γενικής χρήσης, ζητήματα ασφάλειας διαδικτύου και ψηφιακής πολιτειότητας, καθώς και δραστηριότητες με αξιοποίηση όλων των παραπάνω
Τα προγράμματα επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. συγκροτούνται από εκπαιδευτικούς ομοειδών – «συναφών» κλάδων («συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών) και υλοποιούνται από επιμορφωτές Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., εκτός σχολικού ωραρίου, με την ευθύνη και με αξιοποίηση υποδομών Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.), σε όλη την Ελλάδα.
Κατ’ αρχάς, κατά τον πρώτο κύκλο επιμορφώσεων (2017-2019), διαμορφώθηκαν τέσσερις (4) «συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών στις οποίες εντάχθηκαν όλοι οι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικών περιλαμβανομένων των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ως εξής:
ΣΥΣΤΑΔΕΣ Β1 ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΠΕ |
Τίτλος «συστάδας» κλάδων |
Κλάδοι – ειδικότητες επιμορφούμενων |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.1 |
Θεωρητικές επιστήμες και Καλλιτεχνικά |
Φιλόλογοι, Θεολόγοι, Ξένων Γλωσσών, Μουσικής, Καλλιτεχνικών κλπ. |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.2 |
Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία |
Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογικοί κλάδοι, Επαγγέλματα γης, Φυσικής Αγωγής, Κλάδοι Υγείας, Οικιακής Οικονομίας κλπ. |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.3 |
Μαθηματικά, Πληροφορική και Οικονομία - Διοίκηση |
Μαθηματικοί, Πληροφορικής, Οικονομολόγοι, Διοίκηση κλπ. |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.4 |
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση |
Δάσκαλοι, Νηπιαγωγοί |
Από το 2022, για το δεύτερο κύκλο επιμορφώσεων έχει προβλεφθεί η αναβάθμιση του τρόπου υλοποίησης και ο εμπλουτισμός του περιεχομένου της επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ, ώστε να υλοποιείται, όπως και η επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., σε 13 συστάδες ενός κλάδου ή «συναφών» κλάδων εκπαιδευτικών μέσω ισάριθμων διακριτών σεμιναρίων (courses), ως εξής:
ΣΥΣΤΑΔΕΣ Β1 ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΠΕ |
Τίτλος «συστάδας» κλάδων εκπαιδευτικών |
Κλάδοι – ειδικότητες επιμορφούμενων |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.1 |
Φιλολογικά |
Φιλόλογοι, Θεολόγοι |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.2 |
Φυσικές Επιστήμες |
Φυσικές Επιστήμες (Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι, Γεωλόγοι, Φυσιογνώστες) |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.3 |
Μαθηματικά |
Μαθηματικοί |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.4 |
Πληροφορική |
Πληροφορικής και σχετικές με την Πληροφορική ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.5 |
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - ΔΑΣΚΑΛΟΙ |
Δάσκαλοι |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.6 |
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ |
Νηπιαγωγοί |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.7 |
Ξένες Γλώσσες |
Γαλλικής, Αγγλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής Φιλολογίας |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.8 |
Καλές Τέχνες |
Μουσικής, Καλλιτεχνικών και σχετικοί κλάδοι τεχνικής εκπαίδευσης (Γραφικές Τέχνες, Φωτογραφία, Διακοσμητική, Συντήρηση έργων τέχνης κ.α.) |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.9 |
Φυσικής Αγωγής και Υγείας |
Φυσικής Αγωγής και σχετικοί με την Υγεία κλάδοι/ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.10 |
Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί |
Κλάδοι Μηχανικών και εν γένει Τεχνολογικοί κλάδοι/ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.11 |
Οικονομία, Διοίκηση και Κοινωνικές Επιστήμες |
Οικονομολόγοι, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λογιστικής, Νομικής – Πολιτικών Επιστημών, Κοινωνιολόγοι, Πολιτικής Οικονομίας, Οικιακής Οικονομίας κ.α. |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.12 |
Επαγγέλματα Γης |
Γεωπόνοι, Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής, Δασοπονίας και άλλοι σχετικοί κλάδοι/ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.13 |
Ειδική Αγωγή |
Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης |
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. περιλαμβάνει 36 διδακτικές ώρες και θα έχει διάρκεια περίπου 12 εβδομάδες (εν γένει ένα μάθημα την εβδομάδα, δηλαδή μία επιμορφωτική συνεδρία 2-3 διδακτικών ωρών, συνοδευόμενες κατά περίπτωση από ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις). Στο πλαίσιο των ασύγχρονων δράσεων, που αποτελούν συμπληρωματικό και αναπόσπαστο μέρος της επιμορφωτικής διαδικασίας, στο μεσοδιάστημα των συνεδριών, οι επιμορφούμενοι υλοποιούν μικρές εργασίες - δραστηριότητες που τους ανατίθενται από τους επιμορφωτές τους.
Το υλικό της επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. διατίθεται μέσω πλατφόρμας διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου και ηλεκτρονικής μάθησης (moodle), η οποία αξιοποιείται επίσης για την εκπόνηση – ανάρτηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και εργασιών από τους επιμορφούμενους, καθώς και για την επικοινωνία μεταξύ τους και με τον επιμορφωτή, στο πλαίσιο του προγράμματος.
Στην υλοποίηση του προγράμματος εφαρμόζεται ένα ευέλικτο μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης, το οποίο διευκολύνει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων και των επιμορφωτών και επίσης, επιτρέπει την κάλυψη ειδικών επιμορφωτικών αναγκών (απομακρυσμένων/ νησιωτικών περιοχών, περιοχών με μικρό αριθμό δυνητικών επιμορφούμενων, περιοχών που παρουσιάζουν έλλειψη επιμορφωτών, αποσπασμένων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό κ.α.).
Σκοπός του σχολικού κανονισμού δεν είναι ο περιορισμός της ελευθερίας των μελών της σχολικής κοινότητας αλλά ο καθορισμός των κανόνων συμπεριφοράς εκπαιδευτικών και μαθητών για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία του σχολείου ώστε αυτό να πετυχαίνει τους στόχους του. Με τον εσωτερικό κανονισμό πιστεύουμε ότι κάνουμε τις σχέσεις μεταξύ μας πιο ξεκάθαρες, μειώνουμε τις εντάσεις στο σχολείο και βάζουμε γερά θεμέλια για την κατάκτηση της γνώσης και της πραγματικής ελευθερίας.
Γενικοί κανόνες για τη στάση και τη συμπεριφορά εκπαιδευτικών και μαθητών
Οι εκπαιδευτικοί έχουν την υποχρέωση να:
Οι μαθητές οφείλουν να:
Βασικοί κανόνες λειτουργίας της σχολικής ζωής
ΕΠΙΜΕΛΗΤΕΣ - ΑΠΟΥΣΙΟΛΟΓΟΙ
Καθήκοντα επιμελητών
Καθήκοντα απουσιολόγων
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
ΚΑΡΑΚΟΥΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
|
||
|
||
|
ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΟ ΕΤΟΣ – ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ
Α. «Πρόγραμμα εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας», διάρκειας 156 ημερολογιακών ημερών (είκοσι οκτώ (28) ωρών εβδομαδιαίως, επιμερισμένο σε τέσσερις (4) ημέρες), εξαιρουμένων των εβδομάδων που περιλαμβάνουν επίσημες αργίες και του χρονικού διαστήματος που ο εργοδότης παραμένει κλειστός. Σε περίπτωση που ο εργοδότης παραμείνει κλειστός για χρονικό διάστημα τριών εβδομάδων, ο μαθητευόμενος δύναται να κάνει χρήση του συνόλου της κανονικής του άδειας (12 εργάσιμες ημέρες). Αν ο εργοδότης παραμείνει κλειστός οποιοδήποτε χρονικό διάστημα και ο μαθητευόμενος δεν κάνει χρήση της κανονικής του άδειας, το πρόγραμμα Εκπαίδευσης στον χώρο Εργασίας συνεχίζεται με παράταση της σύμβασης, μέχρι την ολοκλήρωση 156 ημερολογιακών ημερών.
Β. «Πρόγραμμα εργαστηριακών μαθημάτων της ειδικότητας» συνολικής διάρκειας διακοσίων τριών (203) ωρών. Το πρόγραμμα αυτό διδάσκεται μία (1) ημέρα την εβδομάδα για επτά (7) διδακτικές ώρες από εκπαιδευτικό προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε Εργαστηριακά Κέντρα (ΕΚ) ή/και σε Σχολικά Εργαστήρια των ΕΠΑ.Λ.
Στην υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος Μαθητείας μπορούν να συμμετέχουν ως εργοδότες, φορείς του δημόσιου τομέα καθώς και ιδιωτικές επιχειρήσεις. Εξαιρούνται οι φορείς:
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να συμμετέχω στο «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας − Μαθητεία σε εργασιακό χώρο» του «Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας» ΕΠΑ.Λ. ως εργοδότης;
Για να συμμετέχετε στο Πρόγραμμα ως εργοδότες θα πρέπει:
Θέλω να συμμετέχω στο «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας − Μαθητεία σε εργασιακό χώρο» του «Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας» ΕΠΑ.Λ. Τι πρέπει να κάνω;
ΒΗΜΑ 1
Μπαίνετε στην αρχική σελίδα του portal του ΟΑΕΔ και επιλέγετε
α. «Είμαι εργοδότης/τρια»
β. «Ενδιαφέρομαι να υποβάλω αγγελία θέσεων μαθητείας»
γ. «Υποβάλλω Αγγελία Θέσεων Μαθητείας ως Ιδιωτική Επιχείρηση»
Η σύνδεση στις υπηρεσίες του portal του ΟΑΕΔ γίνεται μέσω του συστήματος πιστοποίησης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Στην περίπτωση που θέλετε να διαθέσετε θέση μαθητείας σε συγκεκριμένο μαθητευόμενο θα πρέπει να του χορηγήσετε βεβαίωση που θα αναφέρει το ονοματεπώνυμο του μαθητευόμενου και θα δηλώνεται ότι επιθυμείτε να του διαθέσετε θέση μαθητείας συγκεκριμένης ειδικότητας. Ο μαθητευόμενος θα πρέπει να προσκομίσει αυτή τη βεβαίωση στο ΕΠΑ.Λ. που φοιτά. Αυτή η «δεσμευμένη» θέση αναγγέλλεται στο portal του ΟΑΕΔ μετά τη δημιουργία τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ..
ΒΗΜΑ 2
Αφού ενημερωθείτε από το ΕΠΑΛ για την έναρξη του «Προγράμματος Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας − Μαθητεία σε εργασιακό χώρο», δέχεστε στο χώρο εργασίας τον μαθητευόμενο με τον οποίο υπογράφετε «Σύμβαση Μαθητείας», η οποία θεωρείται από τους Διευθυντές των αντίστοιχων ΕΠΑ.Λ.
ΒΗΜΑ 3
Καταχωρείτε την έναρξη της Μαθητείας στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης το έντυπο «Ε3.4 Αναγγελία Έναρξης/ Μεταβολών Σύμβασης Μαθητείας», σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Ποια είναι η οικονομική επιβάρυνση για την επιχείρηση μου;
Το ποσοστό αποζημίωσης των μαθητευομένων ορίζεται στο εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) επί του νόμιμου, νομοθετημένου, κατώτατου ορίου του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη όπου για τους κάτω των 25 ετών ανέρχεται σε 22,83€, ήτοι 17,12€ και για τους άνω των 25 ετών 26,18 ήτοι 19,64. Η επιδότηση για τους κάτω των 25 ετών είναι 11€ ανά ημέρα εργασίας και για τους άνω των 25 ετών 14€ ανά ημέρα εργασίας αντίστοιχα. Τα ποσά των επιδοτήσεων προέρχονται από πόρους του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού-Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το ελληνικό δημόσιο και καταβάλλονται από την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ, Τομέα Παιδείας / Ειδικός Λογαριασμός του ΥΠΠΕΘ στους μαθητευόμενους. Το υπολειπόμενο ποσό της αποζημίωσης, συμπεριλαμβανομένων των νόμιμων ασφαλιστικών εισφορών, καταβάλλεται μηνιαίως από τον εργοδότη, στον οποίο πραγματοποιείται το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας και ανέρχεται σε κάθε περίπτωση στο ποσό των 9,35€ ανά ημέρα εργασίας.
Ποια είναι η ασφάλιση των μαθητευομένων του «Μεταλυκειακού έτους-Τάξης Μαθητείας»;
Οι μαθητευόμενοι του προγράμματος υπάγονται στην ασφάλιση του ΕΦΚΑ και των Φορέων – Οργανισμών για λογαριασμό των οποίων ο ΕΦΚΑ συνεισπράττει εισφορές, ως μισθωτοί, για όλο το διάστημα μαθητείας στο «Πρόγραμμα εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας» του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας. Ο εργοδότης βαρύνεται με το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών για κύρια, επικουρική σύνταξη και υγειονομική περίθαλψη.
Οι μαθητευόμενοι κατά το διάστημα της «Εκπαίδευσης στον χώρο εργασίας − Μαθητείας στον εργασιακό χώρο», υπάγονται στην ασφάλιση τόσο του κλάδου παροχών ασθένειας σε είδος, όσο και του κλάδου παροχών ασθένειας σε χρήμα, ο δε χρόνος ασφάλισής τους είναι συντάξιμος, διότι καταβάλλονται εισφορές για τους αντίστοιχους κλάδους κύριας και επικουρικής σύνταξης.
Για τα θέματα ασφάλισης στον Ε.Φ.Κ.Α. των μαθητευόμενων στο Πρόγραμμα «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας» έχει εκδοθεί η ειδική εγκύκλιος 19 (Αρ. Πρωτ. 428/514749/2018/18-4-2018, ΑΔΑ: Ω01Γ465ΧΠΙ-ΒΓ2), η οποία περιλαμβάνει τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις των εργοδοτών, τον υπολογισμό των ασφαλιστικών εισφορών, τις προθεσμίες καταβολής, την απεικόνιση της ασφάλισης (Κωδικούς Δραστηριότητας, Ειδικότητας) και έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ (https://www.minedu.gov.gr/texniki-ekpaideusi-2/mathiteia/odigos-efarmogis).
Ποιος είναι ο ανώτατος αριθμός των μαθητευομένων του «Μεταλυκειακού έτους-Τάξης Μαθητείας» ανά εργοδότη;
Ο ανώτατος αριθμός μαθητευομένων ανά εργοδότη εξαρτάται από τον αριθμό των εργαζομένων, όπως αυτός παρουσιάζεται στην ετήσια κατάσταση προσωπικού προς την Επιθεώρηση Εργασίας.
Μαθητεία 2018-2019 - 2ο ΕΠΑΛ Κατερίνης
Στην συγκεκριμένη ενότητα μπορείτε να βρίσκετε όλα τα νέα της σχολικής μονάδας σχετικά με τα προγράμματα μαθητείας που υλοποιούνται.
- Προσωρινοί πίνακες κατάξης μαθητείας 2018-2019 (11 Οκτωβρίου 2018)
- Τελικοί πίνακες κατάξης μαθητείας 2018-2019 (6 Νοεμβρίου 2018)