Arrow
Arrow
2ο Επαγγελματικό Λύκειο Κατερίνης
Slider

Συμμετοχή του σχολείου μας σε έρευνα με τίτλο «Αντίληψη της δημοκρατικότητας στη λήψη αποφάσεων στο σχολείο».

Σκοπός της μελέτης είναι να αποτυπωθούν και να διερευνηθούν οι απόψεις των μαθητών/τριών Β΄ και Γ΄ Λυκείου για το θεσμό των Μαθητικών Συμβουλίων, καθώς και άλλες μορφές συμμετοχής τους στη λήψη αποφάσεων που καθορίζουν τη σχολική διαβίωση. Οι μαθητές/τριες Λυκείου της Ελλάδας συναποτελούν την νεολαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και βρίσκονται ένα βήμα πριν την απόκτηση του δικαιώματος ψήφου με τη συμπλήρωση των 17 ετών. Με το παρόν έργο επικεντρώνουμε το βλέμμα στις διαδικασίες αποφάσεων που συντελούνται στο σχολικό περιβάλλον και μελετάμε τις δυνατότητες που προσφέρονται μέσα από τη λειτουργία του σχολείου, αλλά και την ατομική πρόθεση των μαθητών/τριών για συμμετοχή. Από τη μία πλευρά επιδιώκουμε την αποτύπωση των δημοκρατικών διαδικασιών εντός της σχολικής ζωής μέσα από θεσμοθετημένες δράσεις, όπως οι Μαθητικές Κοινότητες. Από την άλλη μεριά επιχειρούμε τη σκιαγράφηση των βασικών προθέσεων και ατομικών κινήτρων των μαθητών/τριών για συμμετοχή τόσο στις θεσμοθετημένες δράσεις, όσο και σε άλλες συλλογικές δραστηριότητες που καθορίζουν τη σχολική κουλτούρα. Η ύπαρξη προβλεπόμενων δημοκρατικών διαδικασιών (όπως τα 15μελή και 5μελή Μαθητικά Συμβούλια) στο σχολείο αποτελεί αναγκαία, αλλά όχι και ικανή συνθήκη για την καλλιέργεια της δημοκρατικής ευσυνειδησίας των μαθητών/τριών. Για αυτό, στο παρόν έργο κρίνεται αναγκαία η παράλληλη μελέτη της πρόθεσης των μαθητών/τριών για συμμετοχή στη σχολική ζωή. Αποτελεί, λοιπόν, ερευνητικό ερώτημα ποιοι παράγοντες (πχ. η αποτίμηση των Μαθητικών Συμβουλίων, η σχολική κουλτούρα κα.) μπορεί να καθορίζουν την πρόθεση των μαθητών/τριών για συμμετοχική διαβίωση στο σχολείο.

ereyna

Μελετώντας την αποτίμηση των δημοκρατικών θεσμών στο ελληνικό Λύκειο σε συνδυασμό με τους παράγοντες που παρακινούν τους/τις μαθητές/τριες για συμμετοχή στη σχολική ζωή επιδιώκουμε να διαφωτίσουμε τις σχολικές συνθήκες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενεργών δημοκρατικών πολιτών. Το έργο, εν τέλει, μπορεί να συμβάλλει στη γνώση για τις διαδικασίες πολιτικής κοινωνικοποίησης των νέων και να αναδείξει σημεία εστίασης για τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής που αποβλέπει στην ανατροφή νέων πολιτών που ενστερνίζονται τη δημοκρατία και ενεργούν προς τη διασφάλισή της. 

Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση οποιασδήποτε πληροφορίας, φωτογραφικού ή άλλου υλικού χωρίς την έγκριση της σχολικής μονάδας.
Copyright 2017, 2o Επαγγελματικό Λύκειο Κατερίνης, email: mail@2epal-kater.pie.sch.gr

MENU