Το 2ο ΕΠΑΛ στη Ρώμη σε σεμινάριο, τίτλος προγράμματος : Erasmus+ KA101 «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΗΓΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (TRAINING IN COACHING, LEADERSHIP AND MOTIVATION IN EDUCATION MANAGEMENT E.
Τίτλος επιμόρφωσης: Coaching, leadership and motivation
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στο εκπαιδευτικό κέντρο της εταιρείας Infol- Innovazione Formazione Orientamento e Lavoro στη Ρώμη. Είχε χρονική διάρκεια από 10/10/2022 - 14/10/2022.
Το σεμινάριο παρακολούθησαν στελέχη της εκπαίδευσης από την Κατερίνη: από την Διεύθυνση συμμετείχε ο κ. Γεώργιο χρ. Μακρής διευθυντής της Διεύθυνσης, Η κα. Δανιέλα Μηναίδου υπάλληλος του τμήματος Γ΄ προσωπικού και η κα. Σοφία Στοϊλη, υπάλληλος του τμήματος Β΄Οικονομικού, από το 2ο ΕΠΑΛ ο Διευθυντής κ. Αθανάσιος Καρακούσης και η Τομεάρχης του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας κα Αγγελική Παπαγεωργίου, από το 4Ο ΓΕΛ. Ο Διευθυντής κ. Γεώργιος Παπαφωτίου, η υποδιευθύντρια κα. Σοφία Τσιρώνη, από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια Πλάτων οι εκπαιδευτικοί κα. Παρθενόπη Ερμείδου και η κα. Ευγενία Μωυσίδου
Γενικός στόχος είναι να συμβάλει στην προώθηση της προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης, δεξιότητες και γνώσεις που απαιτούνται σε οποιαδήποτε θέση.
Τη Δευτέρα, πρώτη ημέρα του προγράμματος, οι συμμετέχοντες συναντήθηκαν στα γραφεία της εταιρείας infol , όπου έγινε γνωριμία με τον συντονιστή και την εκπαιδεύτρια του σεμιναρίου, καθώς επίσης και με μια ομάδα από την Ισπανία κ την Λετονία. Ο καθένας είπε δύο λόγια για τον εαυτό του τη θέση που κατέχει από πού είναι. Στην συνέχεια αποχώρησε η ομάδα από την Ισπανία και την Λετονία, ξεκίνησε το πρόγραμμα του σεμιναρίου μέσα από βιωματικές και διαδραστικές δραστηριότητες. Έγινε θέμα για την επίγνωση των διαπροσωπικών διαφορών, την θεωρία της επίγνωσης των σχέσεων, καθώς και πώς μας βλέπουν οι άλλοι και πώς καταλαβαίνω τον εαυτό μου. Μία σημαντική ενότητα ήταν το coaching, ηγεσία, εκπαιδευτική καθοδήγηση, καθοδήγηση μάθησης, ενίσχυση της διδασκαλίας και της μάθησης. Βασικός σκοπός είναι η αύξηση στο μεγαλύτερο βαθμό των ευκαιριών και των ικανοτήτων προς ένα σκοπό και η ενεργοποίηση όλων των πόρων που κάποιος ήδη κατέχει. Βασικό εργαλείο για την σωστή καθοδήγηση είναι το active listening ( η ακοή χωρίς κριτική, χωρίς εσωτερικό διάλογο και η παραμονή στο παρόν). Χωριστήκαμε σε ζευγάρια και ο ένας μιλούσε και ο δεύτερος άκουγε χωρίς κριτική. Στην συνέχεια μιλήσαμε για την αναγνώριση και κατανόηση της συμπεριφοράς των άλλων.
Την Τρίτη, δεύτερη μέρα του προγράμματος έγινε εισαγωγή στη σύγκρουση: τα 3 στυλ σύγκρουσης, η ακολουθία σύγκρουσης, οι πυροδοτήσεις συγκρούσεων. Μας είπαν για τις αρχές καθοδήγησης, τα όρια καθοδήγησης σε σχέση με την αξιολόγηση, την καθοδήγηση. Έγινε εισαγωγή στο μοντέλο καθοδήγησης GROW, προβληματισμός, ανατροφοδότηση. Επίσης κάναμε κάποιες προπονητικές δεξιότητες για την ενεργητική ακρόαση, τη σχέση και την εμπιστοσύνη.
Την Τετάρτη, Τρίτη μέρα του προγράμματος μιλήσαμε για την φυσιολογία του στρες. Για το άγχος στη διδασκαλία και επιδράσεις στη μείωση του στρες. Καθώς επίσης τη δύναμη της θετικής σκέψης: Πέντε μαγικά οφέλη – Υποστήριξη για σχολικές επιδόσεις εκτός σχολικού συστήματος. Mentori Reducing Early School Leaving μέσω τεχνικών συναισθηματικής ελευθερίας. Μας έδωσε στρατηγικές για καθημερινή χρήση
Την Πέμπτη, ασχοληθήκαμε με το ταλέντο ποιο είναι το ταλέντο μας, η μορφή της υπερβολής του, του μη ανεκτού και η ενέργεια που πρέπει να γίνει για την μετρίαση των προβλημάτων που προκύπτουν. Ο καθένας μας έδωσε ένα παράδειγμα σχετικά με το θέμα. Ένα άλλο θέμα που ασχοληθήκαμε ήταν η συναισθηματική νοημοσύνη. Η αναγνώριση των συναισθημάτων, την κατανόηση τους και την έκφραση τους. Τέλος έγινε συζήτηση για επικοινωνιακές δεξιότητες.
Την τελευταία μέρα η συνάντηση έγινε σένα πάρκο, στην παρέα μας ήταν και οι Ισπανοί κ οι Λετονοί. Χωριστήκαμε σε ομάδες των πέντε ατόμων, είχαμε από 4 αντικείμενα μαζί μας και με αυτά κάναμε ένα project παραγωγής και διάθεσης του προϊόντος. Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου έγινε και η απονομή των βεβαιώσεων.
Τα απογεύματα στον ελεύθερο χρόνο μας επισκεφτήκαμε διάφορα αξιοθέατα της Ρώμης όπως το Βατικανό, Κολοσσαίο, Πάνθεον, Φοντάνα ντι Τρέβι, Βασιλική του Αγίου Πέτρου, Ρωμαϊκή Αγορά. Γευτήκαμε Ιταλικές συνταγές, πίτσα, το θεϊκό προφιτερόλ κα.
Οι καθηγητές του κάθε σχολείου ενημέρωσαν τον σύλλογο καθηγητών για το πρόγραμμα του σεμιναρίου.