Arrow
Arrow
2ο Επαγγελματικό Λύκειο Κατερίνης
Slider

Kick Off Meeting DO-IT

Kick Off Meeting DO-IT project

Kick Off Meeting

Πρώτη Διαδικτυακή Συνάντηση και Επικοινωνία με τους εταίρους για το πρόγραμμα DO-IT (Digital cOmpetence to teach youth with mIgranT background)

Στις 21/04/2021, πραγματοποιήθηκε η πρώτη επαφή με Joom - βιντεοσυνομιλία με όλους τους εταίρους του προγράμματος DO-IT. Ουσιαστικά έγινε μια πρώτη γνωριμία, με σύντομη παρουσίαση και περιγραφή του κάθε οργανισμού ή σχολικής μονάδας καθώς και του ρόλου του προσώπου επαφής - contact person στην πορεία του προγράμματος. Έπειτα, πραγματοποιήθηκε σύντομη παρουσίαση και περιγραφή του προγράμματος WAY από το συντονιστή του προγράμματος Gabriele Gospiro. Επίσης, καθορίστηκαν οι δίαυλοι επικοινωνίας, η οικονομική διαχείριση του προγράμματος και συζητήθηκε λόγω της πανδημίας COVID-19, το ενδεχόμενο αίτησης παράτασης του προγράμματος κατά ένα έτος καθώς και η αναβολή της πρώτης προγραμματισμένης συνάντησης στην Ελλάδα (Απρίλιος 2021).

do it kick off meeting1

Το DO-IT (Digital cOmpetence to teach youth with mIgranT background) είναι ένα έργο KA2 που συστάθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus Plus. Επικεντρώνεται στην ψηφιακή μάθηση και εκπαίδευση, απευθυνόμενη σε ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερομένων που συνήθως ασχολούνται με νέους με μεταναστευτικό υπόβαθρο στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο γενικός στόχος είναι η εύρεση βέλτιστων πρακτικών και καινοτόμων ψηφιακών εργαλείων στον τομέα της εκπαίδευσης των νέων με μεταναστευτικό υπόβαθρο, η κατάρτιση δασκάλων και εκπαιδευτών πάνω σε αυτά, λαμβανομένων υπόψη των επιπτώσεων της πανδημίας Covid-19 στην εκπαίδευση και τη μάθηση.

Το Ecepaa, το Fundacion Red Incola, το Associazione Joint, το 2ο Επαγγελματικό Λύκειο Κατερίνης και το AMECE (εφεξής «η κοινοπραξία») αποφάσισαν να εμβαθύνουν το θέμα των κοινωνικών ανισοτήτων, του αποκλεισμού, των ανισοτήτων εκπαίδευσης και του ψηφιακού χάσματος μιας ιδιαίτερα ευάλωτης ομάδας : νέοι με μεταναστευτική καταγωγή, μέσω της ανάπτυξης του έργου DO-IT.

Στις 5 Ιουλίου, η κοινοπραξία του έργου DO-IT, αποτελούμενη από 5 εταίρους από 4 διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες (Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο και Ελλάδα), συναντήθηκε στη διαδικτυακή εναρκτήρια συνάντηση. Με την ευκαιρία της γνωριμίας, η κοινοπραξία συζητησε τις τελευταίες έρευνες σχετικά με τις επιπτώσεις της πανδημίας στη μάθηση και τη διδασκαλία των νέων με μεταναστευτικό υπόβαθρο, δίνοντας επίσης ιδιαίτερη προσοχή στη χρήση ψηφιακών εργαλείων. Και κατέληξε σε μια βιβλιογραφική ανασκόπηση που αναλύει τις επιπτώσεις του COVID-19 σε μαθητές με διαφορετικό υπόβαθρο, τον κίνδυνο αύξησης της εγκατάλειψης του σχολείου και το ζήτημα του ψηφιακού χάσματος μεταξύ γηγενών και μεταναστών μαθητών, καθώς και των βέλτιστων ευρωπαϊκών και εθνικών πρακτικών που εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια της έκτακτης ανάγκης, για να μην αφήσουν κανέναν πίσω.

Από εκεί και πέρα, η Ecepaa παρουσίασε και μοιράστηκε με τους συνεργάτες της ένα έγγραφο που παρουσιάζει τις κατευθυντήριες γραμμές για τις βέλτιστες πρακτικές, το οποίο εξηγεί πώς να κάνουμε μια βέλτιστη πρακτική έρευνας για την ψηφιακή εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς για νέους μετανάστες κατά τη διάρκεια έκτακτης ανάγκης. Η Associazione Joint παρουσίασε το επίσημο λογότυπο του έργου DO-IT, που δείχνει μια πυξίδα ως σύμβολο προσανατολισμού μέσα σε ένα σύμβολο σε σχήμα ιστού που αναφέρεται στην ψηφιακή διάσταση του έργου και συζήτησε τις λεπτομέρειες της στρατηγικής διάδοσης και επικοινωνίας. Η κοινοπραξία συζήτησε τις λεπτομέρειες σχετικά με τη δημιουργία 5 ερωτηματολογίων για τη διάδοση στους ενδιαφερόμενους φορείς (εκπαιδευτές, δάσκαλοι, εργαζόμενοι νέων, ερευνητές και μέλη συλλόγων για μετανάστες) για τους σκοπούς του έργου. Επιπλέον, η κοινοπραξία συζήτησε τις λεπτομέρειες της πρώτης Διακρατικής Συνάντησης Εταίρων που θα πραγματοποιηθεί στην Κατερίνη (Ελλάδα).

 

do it kick off meeting2

Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση οποιασδήποτε πληροφορίας, φωτογραφικού ή άλλου υλικού χωρίς την έγκριση της σχολικής μονάδας.
Copyright 2017, 2o Επαγγελματικό Λύκειο Κατερίνης, email: mail@2epal-kater.pie.sch.gr