Arrow
Arrow
2ο Επαγγελματικό Λύκειο Κατερίνης
Slider

"Η εκπαιδευτική ρομποτική ως εργαλείο μάθησης"

"Η εκπαιδευτική ρομποτική ως εργαλείο μάθησης"

 robo3

Επιμορφωτική ημερίδα για τους καθηγητές Πληροφορικής

 

Την Τετάρτη 7/12/2016 πραγματοποιήθηκε στο 2ο ΕΠΑΛ Κατερίνης επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα "Η εκπαιδευτική ρομποτική ως εργαλείο μάθησης", η οποία διοργανώθηκε από τη Σχολική Σύμβουλο Πληροφορικής κα Ισαβέλλα Κοτίνη, το διευθυντή του 2ου ΕΠΑΛ Κατερίνης κο Τσερμπάκ Κύριλλο σε συνεργασία με το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ Πιερίας και τη Δ.Δ.Ε. Πιερίας. Την Ημερίδα παρακολούθησαν καθηγητές Πληροφορικής τόσο της Α' θμιας, όσο και της Β'θμιας Εκπαίδευσης Πιερίας.

robo2

Ο κος Τσερμπάκ καλωσορίζοντας τους συναδέλφους της Πληροφορικής, επισήμανε πόσο σημαντική είναι η ένταξη εργαλείων εκπαιδευτικής ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, ενώ τόνισε πως αποτελεί σημαντικό εφόδιο ενεργοποίησης των μαθητών των ΕΠΑΛ. Αυτό προκύπτει άλλωστε από έρευνες που διεξήχθησαν και αποδεικνύουν ότι μέσω της ρομποτικής, η μάθηση προσεγγίζεται διαθεματικά, τα παιδιά σχεδιάζουν και κατασκευάζουν αντικείμενα που πρόσκεινται στα ενδιαφέροντά τους και επιλύουν επιτυχώς προβλήματα της καθημερινότητας, συνδέοντας, με τον τρόπο αυτό, τη θεωρία με την πράξη.

Η κα Κοτίνη ενημέρωσε τους παρευρισκομένους για τους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής που θα διεξαχθούν στο προσεχές μέλλον, τονίζοντας πως η συμμετοχή των μαθητών σε αυτούς αποφέρει ιδιαίτερα οφέλη, ενισχύοντας το πνεύμα συνεργασίας, αναπτύσσοντας τη συνεργατικότητα ανάμεσα στα μέλη της ομάδας, και παράλληλα ενεργοποιώντας και προάγοντας την εφευρετικότητα και την ευγενή άμιλλα ανάμεσα στους μαθητές.

Ο κος Ζήσκος του ΚΕΠΛΗΝΕΤ, με τη σειρά του ευχαρίστησε τους παρευρισκομένους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά του και υπογράμμισε τη σημαντικότητα παρόμοιων επιμορφωτικών ενεργειών, οι οποίες παρέχουν τη δυνατότητα να ανταλλάσσονται απόψεις και να παρατίθενται προβληματισμοί που αφορούν την κοινότητα των συναδέλφων Πληροφορικής, οι οποίοι αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τις εξελίξεις της Τεχνολογίας, πάντα προς όφελος των μαθητών.

Ο κος Τσερμπάκ ανοίγοντας τον κύκλο των εισηγήσεων, εκτός των άλλων, κατέθεσε τις προσωπικές του εμπειρίες, αναφέροντας παράλληλα τα οφέλη που αποκομίζουν τα παιδιά δρώντας σε ένα κονστρακτουβιστικό-διερευνητικό περιβάλλον μάθησης, για να καταλήξει στην αναγκαιότητα αναζήτησης του κατάλληλου εργαλείου εκπαιδευτικής ρομποτικής που ταιριάζει σε κάθε περίπτωση και είναι παράλληλα εύχρηστο και οικονομικά προσιτό. Η παραπάνω αναγκαιότητα οδήγησε την ομάδα ρομποτικής του 2ου ΕΠΑΛ, μετά από σχετική έρευνα της κας Γεωργαντοπούλου,   στο κιτ Edison, το οποίο αποτελεί μία προσιτή λύση, απόλυτα συμβατή με τα γνωστά LEGO, εύχρηστο και με δυνατότητα προγραμματισμού.

Οι επιμορφούμενοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το Edison από κοντά και να πειραματιστούν εκτελώντας κατάλληλα σχεδιασμένες δραστηριότητες οι οποίες αξιοποιούσαν τους αισθητήρες που αυτό διαθέτει. Η κα Γεωργαντοπούλου, εκπαιδευτικός Πληροφορικής του σχολείου μας, κατά τη διάρκεια των εισηγήσεών της, παρέθεσε χρήσιμες πληροφορίες για τη λειτουργία και τον τρόπο χρήσης του ρομπότ. Στη συζήτηση που ακολούθησε, οι καθηγητές Πληροφορικής αντάλλαξαν απόψεις και επιλύθηκαν απορίες που είχαν προκύψει για να συνεχίσουν έπειτα με τον προγραμματισμό της συσκευής.

Η εισηγήτρια συνεχίζοντας, διευκρίνισε ότι το ρομπότ προγραμματίζεται μέσω της εφαρμογής EdWare, η οποία παρέχεται δωρεάν και μπορεί να εγκατασταθεί σε οποιονδήποτε υπολογιστή ή φορητή συσκευή (tablet, κινητό). Επιπλέον, είναι εφικτό να προγραμματιστεί μέσω της γλώσσας Python και σύντομα με το EdBlocks για τους μικρότερους μαθητές. Τέλος, μετά την περιήγηση στο προγραμματιστικό περιβάλλον του EdWare, το οποίο στην on line εκδοχή του υποστηρίζει και Ελληνικά, παρατέθηκαν χρήσιμοι σύνδεσμοι για την αναζήτηση υποστηρικτικού υλικού για τη λειτουργία του ρομπότ.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι τα εγχειρίδια χρήσης του Edison μεταφράστηκαν στα Ελληνικά και η εφαρμογή EdWare εξελληνίστηκε από την κα Γεωργαντοπούλου μετά από συνεννόηση με τους κατασκευαστές.

Ο κος Τιγκας, εκπαιδευτικός Πληροφορικής του σχολείο μας, παρουσίασε το Makey Makey, το οποίο μετατρέπει κάθε αγώγιμο υλικό σε χειριστήριο. Προγραμματίζεται μέσω Scratch, γεγονός που το καθιστά ιδιαίτερα εύχρηστο για μαθητές Α΄θμιας και Β΄θμιας εκπαίδευσης. Οι “Πληροφορικοί” είχαν τη δυνατότητα να εμπλακούν σε πρωτότυπες δραστηριότητες οι οποίες τους προκάλεσαν ενθουσιασμό. Παρά το περασμένο της ώρας παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα παραδείγματα χρήσης που παρουσιάστηκαν από τον εισηγητή (δημιουργία μουσικής ακουμπώντας φρούτα, ή παιχνίδι Tetris ακουμπώντας πλήκτρα ζωγραφισμένα σε χαρτί).

Ο απολογισμός απέφερε μόνο θετικά συμπεράσματα και τις καλύτερες εντυπώσεις, δίνοντας υπόσχεση να επαναληφθούν παρόμοιες επιμορφωτικές δράσεις προς όφελος όλων.

robo1

 

Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση οποιασδήποτε πληροφορίας, φωτογραφικού ή άλλου υλικού χωρίς την έγκριση της σχολικής μονάδας.
Copyright 2017, 2o Επαγγελματικό Λύκειο Κατερίνης, email: mail@2epal-kater.pie.sch.gr

MENU